Popis obrázku

Společensky odpovědná škola

Dobrovolně, nad rámec svých povinností, se chceme zavázat ke společensky odpovědnému chování (dále CSR) v rámci svého působení v oblasti školství. Aktivity v rámci CSR chceme realizovat dlouhodobě, zapojit do těchto aktivit všechny zainteresované strany (studenty, rodiče studentů, pedagogické i nepedagogické pracovníky, jednatelé školy, dodavatele zboží a služeb, další důležité stakeholdery, kteří výrazně fungování školy ovlivňují).

V prvním pilíři udržitelného rozvoje – oblasti ekonomické se zaměřujeme na tyto aktivity:

  • spravedlivé a odpovídající odměňování zaměstnanců – jasná a transparentní pravidla,
  • odmítání korupce – v případě sponzorských darů je výše i využití zpětně doložitelná (např. kopiemi darovacích smluv, vystavení potvrzení o daru, apod.),
  • transparentní využívání státní podpory – formou účetní rozvahy a výroční zprávy,
  • ochrana autorských práv. 

V druhém pilíři udržitelného rozvoje – oblasti sociální se zaměřujeme na tyto aktivity:

  • bezpečnost a ochrana zdraví při práci daná právními předpisy, které jsou pravidelně revidovány,
  • předcházení střetu zájmů – dodržování obecných zásad čestného a slušného chování a jednání (etický kodex),
  • kvalitní pracovní podmínky – snaha o zpříjemnění pracovního prostředí,
  • rozmanitost práce – snižování rizika syndromu vyhoření,
  • zapojení studentů do vybraných aktivit – do soutěží, olympiád, kroužků, kurzů, projektů, apod.,
  • zapojení školy do charitativních projektů, filantropie, spolupráce a věcné dárcovství organizacím poskytujícím sociální služby osobám se ZP, seniorům; např. adopce na dálku, Světluška, apod.
  • soulad pracovního a osobního života zaměstnanců – možnost práce na částečný úvazek, případně nákup zboží od organizací, které zaměstnávají osoby se ZP – náhradní plnění,
  • podpora vzdělávání a profesního růstu zaměstnanců – další vzdělávání pedagogických i nepedagogických pracovníků,
  • uplatňování principů rovných příležitostí pro ženy a muže a ostatní znevýhodněné skupiny (studenti se specifickými potřebami), zároveň podpora nadaných studentů,
  • jistota zaměstnání – pracovní smlouvy na doby neurčité.

Ve třetím pilíři udržitelného rozvoje – oblasti environmentální se zaměřujeme na tyto aktivity:

  • šetrná spotřeba materiálu (např. úsporné využívání papíru, který je používán pro tisk a kopírování – upřednostňování oboustranného tisku; upřednostnění elektronických kopií před papírovými, nákup repasovaných tonerů, apod.,
  • šetrná spotřeba vody, elektrické a tepelné energie (u vytápění – snižování teploty o víkendech či prázdninách s ohledem na vývoj počasí, termoregulační ventily na topení; elektrická energie – standardní režim vypínání tiskáren, kopírek, notebooků a počítačů),
  • třídění a předcházení vzniku odpadů, ekologická likvidace zbytků jídel ze školní jídelny; likvidace nepotřebného vybavení a chemikálií prostřednictvím sběrných dvorů,
  • nákup a používání ekologicky šetrných výrobků a služeb (speciální ekologické čistící a mycí prostředky).

Ze života na Labské

19. prosince 2024

Závěr roku v kulturním duchu

19. prosince 2024

Předvánoční hra Po stopách Silver A

19. prosince 2024

Exkurze v České národní bance

16. prosince 2024

Vánoční Drážďany

13. prosince 2024

Evropská politika interaktivně

6. prosince 2024

JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT ODPAD?

5. prosince 2024

Inspirativní cesta do sídla vlády

4. prosince 2024

Coffee break v režii Magistrátu města Pardubic

1. prosince 2024

Putování za právy do Brna

1. prosince 2024

Hitparáda škol a zaměstnavatelů