Projekty EU
Naše škola se aktivně zapojila do několika projektů, více informací o jednotlivých projektech si můžete přečíst v záložce projektu.
Operační program Jan Amos Komenský, výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Název projektu: JAK na Labské škole
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0002099
Doba realizace: 1. 9. 2022 – 31. 8. 2025
Výše dotace: 1 697 875,00 Kč
Realizované šablony:
1.III/5 Karierový poradce SŠ
1.III/7 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ
1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
1.III/9 Spolupráce pracovníků ve vzdělávání SŠ
1.III/10 Podpora inovativního vzdělávání žáků v SŠ
1.III/12 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v SŠ
Dotační program: Doučování – žadatel soukromé a církevní školy 2023
Název projektu: Doučování na Labské škole 2
Evidenční číslo projektu: 0006/DOUCOVANI_SKOLY/2023
Výše dotace: 86 400,- Kč
Účel dotace: Vyrovnání dopadu pandemie covid-19 na vzdělávací výsledky žáků prostřednictvím doučování
Doba realizace: 1. 1. 2023 – 31. 8. 2023
Dotační program: doučování pro soukromé a církevní ZŠ a SŠ a konzervatoře
Evidenční číslo projektu: 0037/DOUCOVANI_SKOLY/2022-2
Výše dotace: 54 600,- Kč
Účel dotace: vyrovnání dopadů pandemie covid-19 na vzdělávací výsledky žáků prostřednictvím doučování
Doba realizace: od 1. 9. 2022 do 31. 12. 2022
Dotační program: Prevence digitální propasti_2022
Účel dotace: Pořízení mobilních digitálních technologií k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením.
Výše dotace: 57 000,- Kč
Škola dle potřeby a vlastního uvážení zapůjčí žákům nakoupené notebooky s cílem, aby žáci měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro běžnou výuku, případně výuku distančním způsobem.
Realizace projektu: 1. 1. 2022 – 31. 12. 2022
Dotační program: Prevence digitální propasti_2022
Účel dotace: Pořízení mobilních digitálních technologií k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením.
Výše dotace: 57 000,- Kč
Škola dle potřeby a vlastního uvážení zapůjčí žákům nakoupené notebooky s cílem, aby žáci měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro běžnou výuku, případně výuku distančním způsobem.
Realizace projektu: 1. 1. 2022 – 31. 12. 2022
Projekt “Přeshraniční odborná spolupráce 2022-2023” je podporovaný z prostředků EU Erasmus+
Projekt je realizován ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni, Koordinačním centrem česko-německých výměn mládeže – Tandem
Číslo projektu: 2022-1-CZ01-KA121-VET-000057914
Trvání stáže: od 9. 10. 2022 do 22. 10. 2022
Místo stáže: Staatlichen Beruflichen Schulzentrum Wiesau, Hotel Seenario Tirschenreuth, Hozfellas Restaurant Hotel Wiesau
Počet praktikantů: 4
Název projektu v rámci programu ERASMUS+: Labský gastrotrip
Číslo grantové dohody: 2022-1-CZ01-KA122-VET-000072524
Příjemce grantu: Labská střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice, s. r. o.,
U Josefa 118, 530 09 Pardubice
Klíčová akce1:Vzdělávací mobilita jednotlivců
Výše grantu: 55 659,00 EUR
Doba realizace projektu: od 1. 12. 2022 do 31. 5. 2024
Partnerská organizace: Staatlichen Schulzentrum Wiesau, Pestalozzistrasse 2, 956 76 Wiesau
Počet účastníků krátkodobé vzdělávací mobility studentů OVP: 26
Průměrná doba trvání aktivity: 12 dnů (bez dopravy)
Před zahájením mobilit žáků se uskutečnila v únoru 2023 přípravná návštěva v partnerské škole. První běh mobility se uskutečnil na jaře 2023 a zúčastnilo se ho 8 žáků školy. Další běh se uskutečnil v září 2023 a zúčastnilo se ho dalších 8 žáků. Poslední běh byl realizován v květnu 2024 a absolvovalo ho 10 žáků. Úspěšně projekt podpořil plánovaných 26 žáků.
Krátkodobá mobilita v odborném vzdělávání a přípravě byla určena pro žáky gastronomických oborů Kuchař – číšník a Hotelnictví. Odborná praxe se uskutečnila ve střediscích přípravy pokrmů, obsluhy hostů a v ubytovacích zařízeních.
V Pardubicích 31. 5. 2024
Ing. Radmila Kozohorská
ředitelka školy
Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další
vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje
Mozartova 449, 530 02 Pardubice www.ccvpardubice.cz
Dne 1. Března 2018 zahájilo Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje realizaci aktivity Rozvoj kariérového poradenství. Tato klíčová aktivita probíhá v rámci realizace projektu Implementace krajského akčního plánu Pardubického kraje.
Hlavním realizátorem uvedeného projektu je Pardubický kraj a činnosti spojené s naplňováním cílů a výstupů jednotlivých klíčových aktivit projektu jsou zajišťovány prostřednictvím tří organizací – partnerů s finančním příspěvkem.
Realizací klíčové aktivity Kariérové poradenství byla pověřena organizace Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje.
Klíčová aktivita č. 4 Rozvoj kariérového poradenství
– Aktéři
Aktivita bude realizována prostřednictvím vytvořeného kariérového centra, které vznikne při Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Pardubického kraje.
Do aktivity projektu je současně pilotně zapojeno 17 vybraných škol:
Základní škola, Chrast, okres Chrudim
NOE – Křesťanská základní škola a mateřská škola v Pardubicích
Základní škola Pardubice, Staňkova 128
Základní škola a mateřská škola Červená Voda
Základní škola Hlinsko, Ležáků 1449, okres Chrudim
Základní škola a mateřská škola Proseč
Střední škola zdravotnická a sociální Chrudim
Vyšší odborná škola a Střední škola technická Česká Třebová
Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380
Střední průmyslová škola chemická Pardubice
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice,
Sportovní 322
Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Polička, Čs. armády 485
Střední zdravotnická škola, Pardubice, Průmyslová 395
Labská střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice, s.r.o.
Střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola Chrudim
Střední škola zahradnická a technická Litomyšl
– Vznik a činnost kariérového centra (KC)
V rámci aktivity bude vytvořeno Kariérové centrum Pardubického kraje, které bude poskytovat služby kariérového poradenství žákům, školám i rodičům a současně poskytovat podporu výchovným a kariérovým poradcům na školách, bude je metodicky řídit a organizovat pro ně vzdělávání.
Prostřednictvím vzniku kariérového centra dojde k profesionalizaci poskytování kariérového poradenství na školách, k podpoře pedagogických pracovníků škol, kteří se touto oblastí zabývají, i k podpoře samotných žáků a studentů ZŠ, SŠ, VOŠ a jejich rodičů.
Důležitou aktivitou po vzniku KC bude vzdělávání interních a externích pracovníků a KP pilotních škol zaměřených na oblast poskytování kariérového poradenství.
Součástí vzdělávání kariérových poradců KC i škol bude průvodcovství a mentoring. V rámci průvodcovství a mentoringu bude kariérovým poradcům poskytnuta odborná metodická podpora.
– Práce na pilotních školách
Kariéroví poradci na zapojených 17ti školách budou pracovat s žáky, studenty a jejich rodiči formou poskytování individuálního i skupinového poradenství. Pracovníci KC budou metodicky vést kariérové poradce škol. Současně bude kariérovým poradcům škol poskytnuta podpora formou průvodcovství ze strany poskytovatele vzdělávání v kurzu mapování kompetencí CH-Q.
Pro kariérové poradce škol současně připraví KC každoročně metodické setkání, jehož náplní bude diskuse s odborníkem a předávání příkladů dobré praxe. Tato setkání proběhnou celkem 3, každý rok jedno setkání, každé v rozsahu 4 hodiny.
Zároveň bude podpořeno 5 škol, na každé uskuteční lektor pro všechny zainteresované pracovníky školy dvoudenní kurz na téma Jak rozpoznat nadání u žáka a jak s ním pracovat, každý v rozsahu 16ti hodin. Současně bude realizován seminář (rozsah 8 hodin) na téma Moderní trendy mezi mladými, tento seminář proběhne dvakrát pro dvě skupiny účastníků po cca 10 – 15 účastnících.
– Informační podpora, sdílení příkladů dobré praxe, vzdělávání
Sdílení příkladů dobré praxe a realizace vzdělávání pro CS pedagogů poskytujících kariérové poradenství, vedoucích pracovníků škol a pedagogické veřejnosti bude realizováno formou metodických setkání, která bude připravovat po odborné i organizační stránce vzniklé KC. Metodická setkání budou určená pro uvedenou CS pedagogů ZŠ a SŠ celého Pardubického kraje, přičemž budou realizována vždy jednou za rok v každém ze čtyř okresů Pardubického kraje. Celkem proběhne 12 metodických setkání (4 okresy x 3 setkání ročně) v rozsahu 4 hodiny jedno setkání.
V rámci podaktivity proběhnou současně dvě dvoudenní konference pro CS kariérových poradců a vedoucích pracovníků ZŠ a SŠ, jedna za účasti odborníků z oblasti kariérového poradenství a druhá zaměřená na předávání zkušeností z praxe, výstupy práce s pilotními školami, informace o činnosti a službách KC.
Pro povědomí o existenci kariérového centra bude důležité sdílet informace na webu. Budou aktualizovány a upraveny webové stránky s cílem zařazení informací o aktivitách a nabídce KC.
Další formou informační podpory bude realizace Educoffee pro rodiče – proběhne minimálně 10 x za dobu realizace projektu pro rodiče na aktuální témata z oblasti kariérového poradenství, každé v rozsahu 3 hodiny.
Harmonogram
Aktivita bude realizována od 1. března 2018 do 31. prosince 2020
Odborný tým projektu
Kariéroví poradci: Mgr. Monika Dvořáková, Ph.D.
Bc. Petr Minář
PhDr. Roman Miletín
PhDr. Andrea Šmejdová
Mgr. Vlasta Tvrdíková
Mgr. Kateřina Kábelová
Koordinátor aktivity KC: Mgr. Jindřiška Kaplanová
Koordinátor zpětné vazby KC: PaedDr. Jiří Knoll
Implementace krajského akčního plánu Pardubického kraje
RČ: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008527
Název projektu: Posloucháme, mluvíme, čteme, píšeme
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/57.0889
Doba realizace: 1. 9. 2015 – 31. 12. 2015
Název klíčové aktivity:
Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu. (šablona č. 4 – 5 kusů)
Zakoupeny byly kombinované interaktivní výukové materiály pro 100 žáků na výuku anglického a německého jazyka.
Pro účely výuky cizích jazyků formou blended learningu bylo zakoupeno 35 sluchátek a 1 notebook.
Název projektu: Profesní rozvoj pedagogů
Název operačního programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0005243
Doba realizace: 24 měsíců
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 2. 2017
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31. 1. 2019
Výše finanční podpory (celkové způsobilé výdaje projektu): Kč 645 724,-
Realizované klíčové aktivity:
III/1.5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
III/1.6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin
III/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin
III/2.8 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ)
III/2.11 CLIL ve výuce na SŠ
III/2.13 Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
Projekt Profesní rozvoj pedagogů je spolufinancován Evropskou unií.
Název projektu: Profesní rozvoj pedagogů II
Název operačního programu: Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0012313
Doba realizace: 24 měsíců
Datum zahájení fyzické realizace: 1. 3. 2019
Datum ukončení fyzické realizace: 28. 2. 2021
Výše finanční podpory (celkové způsobilé výdaje projektu): Kč 967.000,-
Realizované aktivity:
2.III/5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
2.III/6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin
c) cizí jazyky
f) výchova k podnikání
i) polytechnické vzdělávání
2.III/9 Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
2.III/12 CLIL ve výuce v SŠ
2.III/15 Zapojení odborníka z praxe
2.III/16 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů
2.III/18 Využití ICT ve vzdělávání v SŠ
2.III/21 Projektový den ve škole
2.III/22 Projektový den mimo školu
2.III/23 Komunitně osvětová setkání
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt | LABSKÁ HOTELOVÁ ŠKOLA – GASTRONOMICKÁ UČEBNARegionální operační program NUTS II SeverovýchodPrioritní osa 4 – Rozvoj podnikatelského prostředíOblast podpory: 4.2 – Podpora rozvoje spolupráce firem se středními školami a učilišti, dalšími regionálními vzdělávacími institucemi a úřady práce, rozvoj inovačních aktivit v regionu |
Žadatel | Labská hotelová střední odborná škola a Střední odborné učilištěPardubice s. r. o. |
Číslo projektu | CZ.1.13/4.2.00/21.01112 |
Celkové výdaje projektu:Z toho způsobilé výdaje:Dotace v procentním vyjádření: | 5 100 310,40 Kč 4 785 904,40 Kč z EU 76,50 % z Pardubického kraje 6,75 % z Labské hotelové školy 16,75 % |
O projektu | Projekt “LABSKÁ HOTELOVÁ ŠKOLA – GASTRONOMICKÁ UČEBNA” byl vybrán jako pilotní projekt, kterému byla bezplatně poskytnuta asistence při jeho realizaci a administraci v rámci projektu Posílení absorpční a administrativní kapacity Centrem evropského projektování a. s. Asistenci pilotnímu projektu zajišťuje Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje. Cílem projektu bylo vybudovat gastroučebnu pro praktickou výuku a s tím i sociální zázemí pro žáky školy. Nová gastronomická učebna je vybavena moderními technologiemi – konvektomatem, multifunkčním kuchyňským zařízením, jež má v paměti uloženo až 250 receptů z vlastních fotografií a dalších 100 přednastavených, zařízením na uchování teplých pokrmů, stolním indukčním přístrojem sloužícím jako smažící deska, indukčním sporákem na vaření, flambování či opékání, zařízením pro šokové chlazení, mražení a ručním strojkem na přípravu těstovin. V učebně je nainstalováno moderní audiovizuální zařízení, které umožňuje detailní prezentaci a vytváření záznamů pro další využití.Praktická výuka v učebně žákům slouží jako vstupenka do aktivního pracovního života a pomůže jim lépe se zařadit na trhu práce. |
Partner | OREA HOTELS s. r. o. |
Dodavatel | Stavební firma Rudolf Kmoch s. r. o. |
Web projektu | www.labskaskola.cz |
Doba realizace projektu | 10/2010 – 12/2011 |
Zdrojspolufinancování | Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. |
Kontakty | Labská hotelová střední odborná škola a Střední odborné učilištěPardubice s. r. o.U Josefa 118530 09 PardubicePaedDr. Zdeněk Macl, jednatelTel: + 420 466 412 240E-mail: sekretariat@labskaskola.cz |
Odkazy | http://www.rada-severovychod.czhttp://www.cep-rra.cz/paak |
Škola se zapojila do projektu UNIV 2 KRAJE. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Více informací se dozvíte na http://www.nuov.cz/univ. |
Průběh projektu |
1. program V roce 2010 byl na naší škole vytvořen výukový program na získání dílčí kvalifikace “Příprava teplých pokrmů 65-001-H.” V lednu až březnu 2011 probíhalo na naší škole pilotní ověření vytvořeného výukového programu “Příprava teplých pokrmů 65-001-H”. |
2. programV rámci projektu UNIV 2 Kraje byl vytvořen výukový program “Příprava na podnikání“. V období od ledna do května 2012 byl výukový program “Příprava na podnikání” na naší škole pilotně ověřován.3. programOd ledna do května 2012 byl tvořen třetí výukový program “Základy MS OFFICE”. |
Projekt UNIV 3 – podpora procesů uznávání, do kterého se naše škola zapojila, navazuje na systémový projekt UNIV a na aktivity individuálního projektu národního UNIV 2 KRAJE.
Projekt UNIV 3 byl zahájen v únoru 2012 a jeho předpokládané ukončení je v červenci 2014.
Hlavním cílem je zkvalitnění systému rekvalifikací širokou podporou procesu uznávání výsledků předchozího učení a modernizací procesu akreditací, tzn.:
1. podpořit realizaci procesů uznávání vytvořením 350 modulových programů dalšího vzdělávání (rekvalifikací), jejichž realizace zajistí přípravu účastníků na vykonání zkoušky podle hodnotících standardů a v souladu se zákonem č. 179/2006 Sb.
2. rozvíjet praktické postupy a nástroje pro identifikaci a uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení
3. modernizovat proces akreditací
4. podpořit rozvoj procesu uznávání cílenou propagací.
Naše škola se v rámci projektu UNIV 3 podílí na tvorbě programů dalšího vzdělávání podle standardů NSK, na vzdělávání podle těchto programů a na ověřování procesu uznávání výsledků předchozího učení.
Více na www.univ.cz.
.Název projektu: Získání dílčí kvalifikace – Příprava teplých pokrmů 65-001-HRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/3.2.13/02.0011Název prioritní osy: Další vzděláváníNázev oblasti podpory: Podpora nabídky dalšího vzděláváníRealizátor projektu: Labská hotelová střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice, s. r. o.Doba realizace projektu: 1. 1. 2011 – 31. 12. 2012Popis projektu:V rámci projektu vznikly výukové materiály pro program dalšího vzdělávání Příprava teplých pokrmů 65-001-H. Tyto materiály byly pilotně ověřeny formou prezenčního a distančního studia.Cílovou skupinou byli účastníci dalšího vzdělávání, osoby s ukončeným minimálně základním vzděláním, osoby, které dosáhly určitého stupně vzdělání a vstoupily na trh práce, osoby vedené v evidenci na úřadu práce, osoby ve věku 16-64 let.Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. |
V roce 2011 probíhala aktivita projektu číslo 1, v rámci které byly tvořeny výukové materiály k dílčí kvalifikaci Příprava teplých pokrmů 65-001-H. Bylo nakoupeno technické vybavení pro pilotní ověřování výukových materiálů, a to jak pro praktickou výuku, tak pro výuku teoretickou. |
Od ledna 2012 probíhala ve škole 2. aktivita projektu – pilotní ověření výukových materiálů na dílčí kvalifikaci Příprava teplých pokrmů 65-001-H dle předem stanoveného harmonogramu.Pilotního ověření se účastnilo 8 žen a 2 muži, celkem tedy 10 osob. |
Udržitelnost projektuV rámci udržitelnosti projektu Získání dílčí kvalifikace – Příprava teplých pokrmů 65-001-H byly v období od 1. 1. 2013 – 31. 12. 2013 inovovány výukové materiály. V monitorovacím období od 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014 byl uskutečněn kurz Příprava teplých pokrmů, který zdárně absolvovalo 10 účastníků. V období od 1. 9. 2016 do 30. 4. 2017 se ve škole uskutečnil v rámci udržitelnosti projektu další kurz “Získání dílčí kvalifikace — Příprava teplých pokrmů 65-001-H”. Kurz v rozsahu 100 hodin uspěšně absolvovalo 10 osob. Všichni účastníci získali osvědčení, které jim bylo předáno 9. května 2017. |
Od 1. března 2012 je na naší škole realizován projekt v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání
Název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání
Název projektu: Inovace výuky v přírodovědných předmětech
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.28/01.0018
Cílovou skupinou jsou žáci naší školy oborů
68-43-M/01 Veřejnosprávní činnost
65-42-M/01 Hotelnictví
65-51-H/01 Kuchař – číšník
29-54-H/01 Cukrář
V období od 1. března do 31. srpna 2012 proběhla klíčová aktivita číslo 1 – Přípravná fáze inovace předmětu Základy přírodních věd. Byly tvořeny výukové materiály na předmět Základy přírodních věd. Proběhlo výběrové řízení na dodavatele výpočetní techniky.
Od 1. 9. 2012 probíhá 2. klíčová aktivita – Realizace inovace předmětu Základy přírodních věd, v rámci které jsou při výuce využívány dvě učebny s interaktivní tabulí a jedna počítačová učebna. V hodinách žáci pracují s nově vytvořenými výukovými materiály.
Název projektu: EU Peníze SŠ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0141
Doba realizace projektu: 1. února 2012 – 31. ledna 2014
Kontaktní osoba: Ing. Radmila Kozohorská, radmila.kozohorska@lhspardubice.cz
Vytvořené výukové materiály jsou k dispozici u pana Karla Jelínka, karel.jelinek@lhspardubice.cz
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Ve škole jsou vytvořeny digitální výukové materiály podle těchto šablon:
1) Šablona I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti:
jsou vytvořeny 2 ucelené sady vzdělávacích materiálů pro 2 tematické oblasti.
2) Šablona III/2 Zvyšování kvality výuky prostřednictvím ICT:
je vytvořeno 21 sad po 20 digitálních učebních materiálech.
V současné době jsou již vytvořené materiály využívány ve výuce.
Projekt „O krok napřed“, registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/02.0007
(projekt financovaný z prostředků Evropského sociálního fondu v rámci operačního OP VK
a spolufinancovaný ze státního rozpočtu ČR)
Realizátor projektu: Labská hotelová SOŠ a SOU Pardubice s. r. o.
Doba realizace projektu: 1. 4. 2013 – 31. 12. 2014
Popis projektu:
Projekt „O krok napřed“ navazuje na potřebu podpory rozvoje řemesel na středních odborných školách. Je určen pro studenty realizátora, a to studenty vzdělávacích programů Hotelnictví a cestovní ruch, Cukrář, Kuchař-číšník a Veřejnosprávní činnost.
V rámci projektu budou realizovány následující vzdělávací kurzy:
- Základy barmanských dovedností
- Barmanské dovednosti pro pokročilé
- Škola kávy
- Vaření české kuchyně
- Vaření italské kuchyně
- Tajemství vína
- Moderní trendy v cukrářské výrobě
- Tradiční české výrobky z kynutých těst
- Psaní projektů EU
- Veřejné zakázky
Vzdělávací kurzy byly vybrány po důkladném dotazníkovém šetření, kterého se účastnili vybraní pedagogové školy, studenti školy a také některé organizace spolupracující se žadatelem, které přijímají studenty na praxe, brigády nebo je již zaměstnávají na částečný úvazek. Vybráno bylo celkem 10 kurzů, které měly nejvíce ohlasů.
Před zahájením realizace kurzů vytvoří jednotliví odborní lektoři vzdělávací materiály. Pro obor veřejnosprávní to budou za poslední dva jmenované kurzy 2 brožury, pro ostatní obory za prvních osm kurzů bude vytvořeno 8 skript a k tomu 8 videonahrávek. Takto inovativně vytvořené materiály společně s praktickým provedením vzdělávacích aktivit odbornými lektory poslouží k širšímu získání vědomostí a schopností studentů. Pro studenty budou tyto kurzy v rámci projektu zdarma!
Výběr studentů zapojených do projektu proběhne na základě projeveného zájmu studentů
a doporučení ze strany pedagogů odborných předmětů. Pokud dojde k tomu, že bude přihlášeno více osob, než je stanovený počet účastníků na kurz, bude při výběru přihlíženo k dalším kritériím, např. potřebnost absolvování kurzu pro konkrétní vzdělávací obor, účasti na jiných kurzech daného projektu, studijní výsledky v odborných předmětech apod. Každý z kurzů bude ale několikrát opakován, proto pojme větší množství zájemců.
Studenti budou velmi aktivně zapojeni v kurzech, prakticky budou s lektory provádět veškeré nácviky činností a pro zdárné ukončení kurzu budou muset prokázat nejen teoretické, ale především praktické schopnosti osvojení si přístupů a naučených postupů. Po úspěšném ukončení jednotlivých vzdělávacích aktivit obdrží studenti osvědčení o absolvování. Získají ale zejména nové znalosti, praktické dovednosti a zkušenosti, které budou moci dále uplatnit u budoucího zaměstnavatele.
Studenti se díky absolvování těchto vzdělávacích kurzů a podpoře zpracovaných materiálů reagujících na aktuální potřeby trhu budou lépe adaptovat na výrazně se měnící trh práce, posílí se jejich konkurenceschopnost, rozvinou svoji iniciativu, kreativitu a v neposlední řadě se povzbudí jejich motivace ve studiu a dalším vzdělávání.
Tento projekt pokryje svým obsahem a zaměřením nejdůležitější oblasti potřebné pro rozvoj a konkurenceschopnost studentů. Realizace projektu uspokojí zároveň potřeby budoucích zaměstnavatelů, vyplní mezeru ve vzdělávání řemeslných oborů a programu veřejnosprávní činnosti. Studijní materiály budou nedílnou součástí vzdělávacích kurzů, které podpoří a teoreticky doplní praktické zkušenosti z provedených kurzů.
O projektu budou studenti informováni nejen formou propagace v prostorách školy, ale dále informacemi od třídních pedagogů v jednotlivých třídách, dále také na webových stránkách školy
a informacemi pro rodiče na třídních schůzkách.
Jednotlivé vzdělávací kurzy včetně vytvořených materiálů budou po ukončení projektu využívány studenty školy i nadále. Škola po ukončení projektu se zavazuje k provedení minimálně sedmi vzdělávacích kurzů (z uvedených deseti), o které bude největší zájem z řad studentů. Tyto kurzy po ukončení projektu budou již za účastnický poplatek, který pokryje náklady na jejich realizaci.
Název projektu: Cizí jazyky nám nejsou cizí
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/56.0917
Doba realizace projektu: od 1. 7. 2015 do 31. 12. 2015
Ve škole jsou realizovány tyto klíčové aktivity:
- Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti (klíčová aktivita č. 1). Zakoupena byla 101 kniha a vytvořeny byly dva tematické plány pro 2 vybrané ročníky na celý školní rok 2015/2016.
- Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí (klíčová aktivita č. 3). Stínování se zúčastní celkem 4 pedagogové (dva učitelé německého jazyka, jeden učitel anglického jazyka a jeden učitel matematiky).
- Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky (klíčová aktivita č. 4). Zahraničního jazykově-vzdělávacího pobytu v Londýně se zúčastnilo 50 žáků Labské hotelové školy. Všichni žáci úspěšně absolvovali jazykový kurz v rozsahu 9 vyučovacích hodin.