V souvislosti s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 O ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto údajů a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů zveřejňuji jméno a kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů, který bude vykonávat tuto činnost pro Labská střední odborná škola a Střední odborné učiliště Pardubice, s. r. o. , IČO: 62029754.

Informační memorandum o zpracování osobních údajů – zde ke stažení

Pověřenec:

JUDr. Ing. Jaroslav Švamberk
Kuba a partneři s.r.o.
Ve Stezkách 163
530 03 Pardubice
IČO: 25961519
Tel.: 603 419 630
poverenec@poverenec.info
datová schránka: kctq69k

Výchovná poradkyně školy

Mgr. Jana Jeřábová

výchovná poradkyně školy
466 412 240
702 024 213

Mgr. Jana Svobodová

výchovná poradkyně školy
466 412 240
702 024 213

Konzultační hodiny výchovné poradkyně

Čtvrtek

15:30 h – 16:00 h

pro rodiče (Jeřábová)

Čtvrtek

15:00 – 15:30 h

pro žáky (Jeřábová)

Pondělí

  7:15 h –   8:00 h

pro učitele (Svobodová)

 

Místo konání: sborovna (2. patro)

Konzultace jsou poskytovány žákům školy, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům školy.

Konzultaci je nutné předem domluvit osobně, telefonicky nebo e-mailem.

Jiný termín konzultace je možný na základě předchozí domluvy.

Schránka důvěry: 2. patro vedle učebny 327

Konzultační hodiny školního metodika prevence

Mgr. Milana Plechače, DiS.

 

Kontakt:

tel.: 466 412 240

 e-mail:

milan.plechac@labskaskola.cz

Čtvrtek

15:00 – 15:30 hod.

pro žáky

Čtvrtek

15:30 – 16:00 hod.

pro rodiče

Středa

09:35 – 09:55 hod.

pro učitele

 

Místo konání: sborovna (2. patro)

Konzultace jsou poskytovány žákům školy, případně jejich rodičům a pedagogickým pracovníkům školy.

Konzultaci je vhodné předem domluvit osobně, telefonicky nebo e-mailem.

Jiný termín konzultace je možný na základě předchozí domluvy.

Schránka důvěry: 2. patro vedle učebny 327


Na výchovnou poradkyni se můžete obrátit zejména:

  • pokud chcete poradit s volbou dalšího studia a s volbou povolání po absolvování školy
  • pokud máte problém se zvládáním učiva a neprospíváte
  • máte-li zdravotní omezení nebo znevýhodnění v různých oblastech vzdělávání (speciální vzdělávací potřeby)
  • pokud máte problém se vztahy ke spolužákům, v rodině, s partnerem
  • pokud máte problémy se sebou samým (deprese, strach, úzkost)
  • pokud potřebujete poradit s kontakty na odborníky, kteří mohou s určitým problémem pomoci

Naše heslo: „Člověk nemá zůstávat se svými problémy sám!“

Náš konzultant pro školu

PaedDr. Bc. Jiří Knoll (ředitel PPP Pardubice)

Konzultaci je třeba předem projednat s výchovnou poradkyní školy.

Poradenství na naší škole

Standardní činnosti poradenských pracovníků

Výchovný-kariérový poradce

Výchovný-kariérový poradce vykonává činnosti poradenské, činnosti informační a činnosti metodické. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.

Poradenské činnosti

1) Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků, tj. zejména:

  1. koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací dráhy žáka, 
  2. základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků,
  3. individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem),
  4. poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem),
  5. spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum a středisko výchovné péče) při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,
  6. zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích úřadů práce a poskytování informací žákům a rodičům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek.
  7. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
  8. Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  9. Příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření (včetně zvláštního režimu přijímacích zkoušek a maturit) u těchto žáků.
  10. Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním potřebám.

 

Metodické a informační činnosti

  1. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
  2. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod. 
  3. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  4. Poskytování informací o činnosti poradenských pracovníků školy, o specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
  5. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení a jejich zajišťování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  6. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

 

Školní metodik prevence

Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.

Metodické a koordinační činnosti

  1. Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
  2. Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalizmu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
  3. Metodické vedení činnosti učitelů školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
  4. Koordinace vzdělávání pedagogů školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  5. Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisejí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
  6. Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v pedagogicko-psychologické poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  7. Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.  
  8. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů a zajišťování těchto zpráv a informací v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  9. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
 

Informační činnosti

  1. Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogům školy.
  2. Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
  3. Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, pedagogicko-psychologické poradny, zdravotnická zařízení, policie, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce, organizace i jednotliví odborníci).

 

Poradenské činnosti

  1. Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně nežádoucího chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
  2. Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
  3. Příprava podmínek pro integraci žáků s poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízením.

Jak se učit na SŠ

Pravidla si můžete přečíst v brožuře, kterou naleznete webových stránkách Pedagogicko-psychologické poradny Pardubice (www.ppp-pardubice.cz).
V tomto studijním textu (Jak se učit na SŠ a Jak se učit na SŠ – 2. část) najdete i podrobné návody, cvičení, příklady, kvízy i zkušenosti vrstevníků.

Informace o studiu na VŠ a VOŠ

Informace o možnostech dalšího vzdělávání po absolvování školy poskytuje výchovná poradkyně školy.

Informace o studiu na VŠ a VOŠ budou zveřejněny v Učitelských novinách pravděpodobně v listopadu 2023 a o jejich vydání bude maturanty informovat výchovná poradkyně (k dispozici budou k zapůjčení 2 výtisky).

Při vyplňování přihlášek na VŠ sledujte:

  • studijní program, studijní obor, akreditaci oboru
  • typ studia: bakalářský (titul Bc.), magisterský (titul Mgr., Ing., Ing. arch., MUDr., MVDr., MgA.)
  • formu studia: prezenční (denní), kombinované (dálkové)
  • informace o přijímacím řízení a náležitosti přihlášky

Informace též na:

www.vysokeskoly.cz

Důležité odkazy

Linka důvěry Pardubického kraje
Linka důvěry v Ústí nad Orlicí funguje v NONSTOP provozu na telefonním čísle: 465 52 42 52

Tuto službu je možné využít za cenu běžného telefonního tarifu.
Kontakt je anonymní a pracovníci plně zachovávají mlčenlivost!
Dále poskytuje internetové poradenství prostřednictvím e-mailu.

Více na www.linkaduveryuo.cz

Pedagogicko-psychologická poradna Pardubice
Sukova třída 1260, 530 02  Pardubice
tel.: 466 410 327
e-mail: poradna@ppp-pardubice.czppp.pce@seznam.cz

Speciálně pedagogické centrum SVÍTÁNÍ
e-mail: spc@svitani.cz

Linka bezpečí

tel. č. 116 111

anonymní poradenství zdarma

Poradna pro rodinu Pardubického kraje

https://www.poradnapardubice.cz/

manželské a rodinné poradenství, první psychologická pomoc v krizových životních situacích